ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΓΡΟΤΟΠΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΚΑΛΛΟΝΗΣ

Το 3ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου και το 1ο ΓΕΛ Νέου Ψυχικού
γνώρισαν τη φυσική κληρονομιά του Γεωπάρκου Λέσβου

Το Απολιθωμένο Δάσος, τους υγρότοπους του κόλπου Καλλονής και τα γεωλογικά και φυσικά μνημεία της Λέσβου γνώρισαν μαθητές του 3ου Γυμνασίου Χαλανδρίου και του 1ου ΓΕΛ Νέου Ψυχικού κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους επίσκεψης στη Λέσβο. Οι μαθητές συνοδεύονταν από τον κ. Θανάση Κασίδη, εκπαιδευτικοό του 3ου Γυμνασίου Χαλανδρίουκαι την κα. Πωλίνα Πλέσσα, εκπαιδευτικό του 1ου ΓΕΛ Νέου Ψυχικού.

Οι μαθητές συνοδευόμενοι από τον γεωλόγο του Μουσείου κ. Ηλία Βαλιάκο και κάνοντας τη διαδρομή από τη Μυτιλήνη μέχρι το Απολιθωμένο Δάσος γνώρισαν την πλούσια γεωλογική και φυσική κληρονομιά της Λέσβου, την ποικιλία των τοπίων αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να ανακαλύψουν τους εντυπωσιακούς γεώτοπους της Λέσβου, όπως το μεγάλο ρήγμα της Λάρσου, τα πετρώματα του ωκεάνιου πυθμένα της Τηθύος, τα ηφαίστεια και τους ηφαιστειακούς γεώτοπους της δυτικής Λέσβου.

Στον υγροβιότοπο του κόλπου Καλλονής οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα πουλιά και τη σημασία των υγροτόπων της δυτικής Λέσβου για τη διαμονή των μεταναστευτικών πουλιών από την κα. Ελένη Γαληνού, Περιβαλλοντολόγο, τον κ. Στρατή Ζγουρνιό, Δασοπόνο και τον κ. Κώστα Πολυπαθέλλη, Βιολόγο. Παράλληλα οι μαθητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτική δραστηριότητα παρατήρησης και αναγνώρισης πουλιών. Χρησιμοποιώντας κυάλια και τηλεσκόπια ανακάλυψαν τα μοναδικά πουλιά που διαμένουν στον κόλπο Καλλονής.

Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν το υπαίθριο Πάρκο Απολιθωμένου Δάσους, όπου γνώρισαν στο φυσικό τους χώρο τα μοναδικής αξίας απολιθωμένα δέντρα και ριζικά συστήματα που πιστοποιούν την αυτοχθονία του Απολιθωμένου Δάσους. Ακολουθώντας τις περιπατητικές διαδρομές του Πάρκου είχαν επίσης την ευκαιρία να επισκεφτούν τον μεγαλύτερο ιστάμενο απολιθωμένο κορμό δέντρου σεκόιας και τα ανακαλύψουν τα μυστικά του.

Ακολούθησε επίσκεψή τους στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, όπου και συνοδευόμενοι από τον γεωλόγο του Μουσείου κ. Ηλία Βαλιάκο, την κα. Εβίτα Τσονίδου, γεωλόγο, την κα. Έλενα Κουνιαρέλλη, συντηρήτρια και τον κ. Νίκο Γραμμενόπουλο, συντηρητή, ενημερώθηκαν για τη δημιουργία του Απολιθωμένου Δάσους και τα στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό μνημείο σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και τις δράσεις ανασκαφής και συντήρησης απολιθωμάτων που υλοποιεί το Μουσείο. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στη συνέχεια στους μόνιμους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου, όπου μέσα από τις μακέτες και τα εκθέματά του γνώρισαν την εξέλιξη της ζωής στο πέρασμα του γεωλογικού χρόνου ενώ ιδιαίτερα αναφορά έγινε για τα ευρήματα του Απολιθωμένου Δάσους και τη σημασία τους στην κατανόηση της γεωλογικής ιστορίας και εξέλιξης του Αιγαίου και της Λέσβου. Ακολούθησε ενημέρωσή τους για τα γεωλογικά φαινόμενα που σχετίζονται με τη δημιουργία του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, γνώρισαν τις μακέτες, το χαρτογραφικό υλικό και τα μοναδικά εκθέματα ορυκτών και πετρωμάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων μαθητών.

Ακολούθως οι μαθητές συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα γνωριμίας με το σεισμικό κίνδυνο και τα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμό. Μετά τη γνωριμία τους με το φυσικό φαινόμενου του σεισμού ακολούθησε συμμετοχή τους στη βιωματική εκπαιδευτική δραστηριότητα προσομοίωσης καταστροφικών σεισμών από όλο τον κόσμο στη σεισμική τράπεζα του Μουσείου. Οι μαθητές μέσω της άσκησης ετοιμότητας στη σεισμική τράπεζα του Μουσείου είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν για την εφαρμογή των μέτρων προστασίας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.

Οι μαθητές κάνοντας ένα συναρπαστικό ταξίδι στη Λέσβο αλλά και το γεωλογικό χρόνο, ολοκλήρωσαν το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα στο Απολιθωμένο Δάσος και το Γεωπάρκο Λέσβου γεμάτοι νέες εμπειρίες.